Podzimní prázdniny v Krušných horách - Klášterecká Jeseň

27.10.-1.11.2009
Prodlouženého volna o podzimních prázdninách jsme s oddílem využili a vydali se pátrat po dalších kamarádech Pražníka dubového. Již potřetí jsme navštívili Kláštereckou Jeseň, kde jsme se v minulosti setkali se saunovým mužíkem Chrchlojem Brchelem Anuasem. A co se nestalo, Chrchloj nám napsal a opět jsme se s ním potkali. Nadšeně souhlasil, že se stane kamarádem Pražníka dubového, a dokonce nám dal tip na dalšího strašidelného kamaráda z hradu Egerberg. Hned další den jsme se na tento hrad vydali. Po namáhavém výstupu k hradbám a pečlivém prozkoumání hradu jsme ho uviděli. Nafoukaný marnotratný hezounek lokaj Jean strašil na hradě za trest za svoji pýchu. Při naší návštěvě byl už poněkud zkrotlý, zřejmě těch pár set let trestu mu pomohlo se obrátit na správnou cestu. Snažili jsme se mu nabídnout kamarádství s Pražníkem, ale lokaj se zdráhal, nakonec jsme ho ale přesvědčili a vzali si jeho adresu. Na zpáteční cestě z hradu jsme se občerstvili v místních lázních výbornou minerální vodou a vyplenili zámeckou cukrárnu. Večer jsme si vzájemně předvedli umění pantomimy. Další den jsme se vydali za příbuzným Jeana na Šumnou. Jeho bratr Fric tady býval purkrabím a pro svou nenasytnost tady pocestné strašívá se svou snoubenkou dodnes. Když jsme purkrabího viděli, bylo nám jasné, že svoji hamižnost skrýt nemohl. Jeho břich v okolí jistě nemá konkurenci. Uplatili jsme snoubence sušenkami a výměnou za skvělou krmi se nám dostalo příslibu přátelství s Pražníkem dubovým. Výměnou za tuto informaci jsme po lese posbírali cáry svatebních šatů a dopomohli tak snoubencům vykročit do dalších let strašení jako manželé. Večer jsme si zpříjemnili vědomostním kvízem z oblasti fauny, pohádek, hradů a zámků a písniček. Během pátečního oddychového dne nás navštívil opět Chrchloj a umožnil nám nalézt šifru skrytou v popisu hradu Perštejna. Zjistili jsme, že na Perštejně žije další místní strašidlo, Syčák bukový. V sobotu ráno jsme se plni sil vypravili dobýt Perštejn a nalézt dalšího kamaráda pro Pražníka. Z oběda nás vyrušil syčivý zvuk z vrcholu hradeb. Z klidného spánku jsme vyrušili Syčáka bukového. Zpočátku byl rozzloben, že hlučíme na jeho hradě, ale posléze, zřejmě sklíčen samotou, jakoby roztál a souhlasil, že se zkontaktuje s naším Pražníkem dubovým. Cestou zpět do chalupy jsme si ještě zahráli oblíbenou hru na schovávanou a pak jsme rychle utíkali na večeři. Nedělní dopoledne jsme věnovali procházce a hrám na rychlost a postřeh. Odpoledne jsme se sbalili a vyrazili na vlak domů. Co se týče úlovků strašidel - kamarádů, byl výlet úspěšný, Pražník bude jistě spokojen.

Trojka Ksichtíková Kůň podruhé Všechno za koně To byla fuška ... Max deskolezec Natin výcvik na kosmonauta Toč se, kolotoči Na Perštejn do kopce je cesta Uchechtaná Purkrabí Fric na Šumné Zima nám nevadí... Listová Egerberk je móc pěknej Egerberk jsme dobyli Našli jsme ho..Lokaj Jean Manželská idylka Kdy už tam budem... Proč jsou všechny hrady na kopci